KreuStil Jetese

Si të ulim presionin e lartë të gjakut!

Si të ulim presionin e lartë të gjakut!

Çfarë është tensioni i lartë i gjakut dhe si e dëmton ai shëndetin tonë?

Presioni i gjakut (presioni arterial) përbëhet nga dy komponentë - presioni sistolik dhe diastolik. Presioni sistolik i gjakut tregon presionin gjatë sistolës kardiake (tkurrja e muskujve të zemrës) dhe presionin diastolik, përkatësisht atë gjatë diastolës kardiake (faza e mbushjes së zgavrave të zemrës). Presioni i gjakut mund të matet nga një profesionist i kujdesit shëndetësor si dhe në shtëpi duke përdorur një pajisje mekanike ose automatike si SENDO. Sipas vlerave të sistolës dhe diastolës që maten përkatësisht në zyrën e mjekut ose në shtëpi, ekzistojnë disa kritere me të cilat mund të përcaktohet statusi juaj. Në tabelën e mëposhtme mund të zbuloni se në cilën kategori bëni pjesë:

Kategoria Sistolik (mmHg) Diastolike (mmHg)

Optimale <120 dhe <80

Normale 120-129 dhe/ose 80-84

Normale e lartë 130-139 dhe/ose 85-89

Hipertensioni 1 shkallë 140-159 dhe/ose 90-99

Hipertensioni 2 gradë 160-179 dhe/ose 100-109

Hipertensioni 3 gradë ≧ 180 dhe/ose ≧ 110

Burimi - Shoqata Evropiane e Kardiologjisë

Simptomat e presionit të lartë të gjakut

Simptomat që lidhen me rritjen e presionit të gjakut mund të përfshijnë: dhimbje koke (veçanërisht në pjesën e pasme të kokës), marramendje, humbje të ekuilibrit, tringëllimë në veshë, shikim të paqartë, kriza. Rritja e presionit të gjakut në vetvete mund të mos jetë drejtpërdrejt kërcënues për jetën, por prania afatgjatë dhe kronike e presionit të lartë të gjakut ka efektet e saj të dëmshme. Komplikimet që lidhen me presionin e lartë të gjakut të patrajtuar dhe të kontrolluar keq janë: hipertrofia e muskujve të zemrës, sëmundjet ishemike të zemrës, rritja e rrezikut të aksidenteve cerebrovaskulare, infarkti i zemrës, dëmtimi vaskular periferik. Vuajnë edhe enët e vogla të retinës dhe veshkave dhe arrihet dëmtimi i tyre – retinopatia hipertensive dhe nefropatia hipertensive.

Si të ulim presionin e lartë të gjakut!

Këtu duhen vënë në dukje edhe karakteristikat individuale të çdo pacienti, duke pasur parasysh se disa njerëz me presion të lartë të gjakut nuk kanë simptoma të dukshme. Por kjo nuk do të thotë se ata nuk zhvillojnë komplikacione që lidhen me hipertensionin e patrajtuar. Prandaj, matja e rregullt e presionit të gjakut, veçanërisht tek personat me histori familjare ose faktorë të tjerë rreziku (si obeziteti, duhani dhe sëmundjet metabolike) ka një rëndësi të veçantë.

Nëse jeni diagnostikuar me presion të lartë të gjakut, është e rëndësishme të kontaktoni mjekun tuaj të përgjithshëm ose kardiologun. Trajtimi i presionit të lartë të gjakut përbëhet nga dy grupe kryesore metodash – me medikamente dhe pa medikamente. Metodat pa medikamente përfshijnë ndryshimet që lidhen me stilin e jetesës, të ushqyerit, aktivitetin fizik dhe zakonet e dëmshme.

Lëreni duhanin (duke përfshirë të gjitha alternativat moderne të cigareve konvencionale)

Pirja e duhanit është një zakon i dëmshëm që lidhet jo vetëm me dëmtimet kardiovaskulare dhe hipertensionin arterial, por edhe me shumë sëmundje të tjera - dëmtime të mureve vaskulare, rritje të rrezikut të aksidenteve cerebrovaskulare, zhvillim të kancerit të mushkërive, sëmundje kronike obstruktive pulmonare (SPOK), diabeti tip 2. dhe shumë të tjera. Ndërprerja e duhanit tek duhanpirësit rezulton në një rënie të presionit të gjakut, një reduktim të rrezikut kardiovaskular dhe përmirësim të shëndetit të përgjithshëm.[1] Duhet të theksohet gjithashtu se përdorimi i cigareve elektronike nuk është pa rrezik[2]. Konsultohuni me mjekun tuaj të përgjithshëm për të zhvilluar strategjinë e duhur për lënien e duhanit për ju, të tilla si çamçakëz me copëza nikotine dhe ilaçe.

Kufizoni sasinë e kripës në ushqim

Marrja e më shumë se 5 gram kripë në ditë me ushqim shoqërohet me një rrezik të shtuar të zhvillimit të hipertensionit arterial dhe komplikimeve kardiovaskulare të lidhura me të. Marrja e reduktuar e kripës shoqërohet jo vetëm me uljen e vlerave të presionit të gjakut sistolik dhe diastolik, dhe me incidencën e hipertensionit arterial, por edhe me uljen e vdekshmërisë dhe sëmundshmërisë kardiovaskulare. [3] Këtu janë disa rekomandime se si të reduktoni marrjen e kripës:

● lexoni etiketat e produkteve ushqimore dhe sa kripë përmbajnë ato - shmangni konsumimin e ushqimeve që përmbajnë një sasi të madhe kripe

● mos shtoni kripë shtesë - nëse dëshironi t'i jepni më shumë shije ushqimit, përdorni erëza të tjera

● përgatisni ushqimin tuaj dhe shmangni përdorimin e ushqimeve të shpejta - në këtë mënyrë ju keni kontroll të plotë mbi sasinë e kripës në ushqimin tuaj

Kufizoni konsumin e alkoolit

Konsumimi i rregullt i alkoolit çon në një rritje të vlerave të presionit të gjakut me disa mekanizma. Megjithatë, sistemi kardiovaskular nuk është i vetmi që vuan nga efektet negative të alkoolit.

Konsumimi i reduktuar i alkoolit çon në uljen e vlerave të presionit të gjakut sistolik dhe diastolik. [4] Njerëzit me presion të lartë të gjakut këshillohen të shmangin çdo pije alkoolike. Në vitin 2023, Organizata Botërore e Shëndetësisë (OBSH) del me një konstatim se nuk ka një prag të sigurt të sasisë së alkoolit që duhet konsumuar. Për këtë arsye, rekomandohet që të përjashtoni plotësisht alkoolin nga përditshmëria juaj.[5]

Si të ulim presionin e lartë të gjakut!

Humbja e peshës

Një faktor tjetër i rëndësishëm që mund të rregulloni është pesha e trupit tuaj. Studime të shumta demonstrojnë lidhjen midis masës trupore, indeksit maksimal të trupit dhe perimetrit të belit si kriter për përcaktimin e rrezikut të sëmundjeve të zemrës. Obeziteti çon në një rrezik të shtuar jo vetëm të hipertensionit arterial, por edhe të sëmundjeve metabolike si diabeti mellitus, apnea e gjumit dhe një rrezik në rritje për disa sëmundje malinje. Humbja e peshës është një nga ndryshimet më efektive që mund të përfitojë presioni i gjakut.[6] Këtu janë disa këshilla që

mund t'ju ndihmojnë të zvogëloni masën e trupit tuaj:

● zvogëloni madhësinë e porcioneve të ushqimit

● pini më shumë lëngje

● shmangni konsumimin e ushqimeve dhe pijeve me sheqer

● rrisni aktivitetin tuaj fizik

Aktiviteti fizik

Aktiviteti i rregullt fizik mund të ulë presionin e gjakut. Është e rëndësishme të jeni këmbëngulës dhe të kaloni të paktën 30 minuta aktivitet fizik të moderuar çdo ditë në mënyrë që efekti të jetë i përhershëm. Aktiviteti i rregullt fizik mund të parandalojë gjithashtu zhvillimin e presionit të lartë të gjakut në hipertension. Për pacientët e diagnostikuar tashmë me hipertension, ushtrimi i rregullt mund të ulë presionin e gjakut në nivele më të sigurta.[7]

Shembuj të aktiviteteve që do të përmirësojnë shëndetin tuaj:

● vrapimi

● çiklizmi

● noti

● shëtitje të gjata

● lloje të ndryshme ushtrimesh dhe stërvitjesh intensive, si kërcimi sportiv, pilates, joga dhe të tjera

Ushqimi i shëndetshëm

Një dietë e larmishme dhe e shëndetshme është e rëndësishme jo vetëm nga pikëpamja e rrezikut të sëmundjeve të zemrës. Dieta duhet të përfshijë perime dhe fruta të freskëta, miell drithëra integrale dhe makarona, produkte me pak yndyrë. Duhet të shmangen ushqimet me shumë yndyrë, acidet yndyrore të ngopura dhe ushqimet e skuqura.

Është gjithashtu e rëndësishme që sasia ditore e fibrave të jetë e mjaftueshme. Fibrat kanë një efekt të dobishëm në sistemin e tretjes, stimulojnë peristaltikën dhe ulin nivelin e kolesterolit. Konsumimi i ushqimeve të pasura me acide yndyrore të pangopura omega-3 ka një efekt të dobishëm në sistemin kardiovaskular. Studimet vërtetojnë efektet e shumta pozitive të marrjes së acideve yndyrore omega-3 si parandalimi i formimit të mpiksjes së gjakut, efektet anti-inflamatore, ulja e vlerave të presionit të gjakut dhe shumë të tjera.[8]

Trajtimi me medikamente

Edhe me respektimin e rreptë të këshillave dhe strategjive të lartpërmendura për uljen e niveleve të presionit të gjakut, ndryshimet e stilit të jetesës dhe të dietës nuk arrijnë gjithmonë të ulin mjaftueshëm presionin sistolik dhe diastolik të gjakut. Në këtë moment kalohet në trajtimin medicinal të presionit të rritur të gjakut. Terapia me ilaçe për presionin e lartë të gjakut përcaktohet rreptësisht individualisht për çdo pacient. Është veçanërisht e rëndësishme gjatë trajtimit të monitoroni vazhdimisht nivelet e presionit të gjakut, në mënyrë që terapia me ilaçe të rregullohet dhe ndryshohet nëse është e nevojshme.

Si të ulim presionin e lartë të gjakut!

Më e rëndësishmja :

● Në fazat fillestare të hipertensionit arterial dhe presionit të lartë të gjakut, një person mund të mos ketë absolutisht asnjë simptomë. Prandaj, matja e rregullt në shtëpi me një pajisje automatike si SENDO është një metodë shumë e përshtatshme, e lirë dhe e shpejtë për një person për të monitoruar gjendjen e tij.

● Në vetvete, presioni i lartë i gjakut mund të mos jetë drejtpërdrejt kërcënues për jetën, por ndërlikimet që lidhen me një gjendje të vazhdueshme të presionit të lartë të gjakut janë një parakusht për zhvillimin e shumë sëmundjeve të tjera dhe reduktimin e cilësisë së jetës.

● Kur zbulohet presioni i lartë i gjakut, rekomandohet të fillohet me ndryshime në stilin e jetesës, të ushqyerit, kufizimin e zakoneve të dëmshme, rritjen e aktivitetit fizik. Nëse kjo nuk mjafton, hapi tjetër është që të përshkruhet terapia me medikamente nga specialisti përkatës.

● Mos u vetë-mjekoni! Çdo person ka karakteristikat e tij rreptësisht individuale dhe një trajtim i caktuar mund të jetë i përshtatshëm për disa dhe i dëmshëm për të tjerët. Vlerësimi se cili mjekim është i duhuri për ju dhe në çfarë doze, përcaktohet vetëm nga mjeku juaj.

Si të ulim presionin e lartë të gjakut!

Pyetjet më të shpeshta:

Si të ulni presionin e gjakut pa marrë ilaçe?

Ndryshimet e stilit të jetesës dhe dietave të listuara më sipër kanë një efekt të dobishëm në nivelet e presionit të gjakut. Që të ndodhë efekti i tyre, duhet të kalojë një periudhë e caktuar kohe dhe kërkohet këmbëngulje nga ana e pacientit. Fatkeqësisht, këto ndryshime jo gjithmonë rezultojnë në rënien e nevojshme të presionit të gjakut në mënyrë që ai të hyjë në intervalin optimal. Më pas kalohet në terapi me medikamente, e caktuar nga specialisti përkatës.

Si të ulni shpejt presionin e lartë të gjakut në një situatë emergjente?

Në situata urgjente ku nivelet e presionit të gjakut janë jashtëzakonisht të larta (sistolik mbi 180

mmHg dhe/ose diastolik mbi 110 mmHg), duhet të kontaktoni menjëherë mjekun tuaj të përgjithshëm ose njësinë e kujdesit urgjent. Mos përdorni vetë-mjekim në raste të tilla!

Si të ulni presionin e gjakut gjatë shtatzënisë?

Presioni i lartë i gjakut gjatë shtatzënisë mund të jetë një shenjë e një gjendjeje të quajtur preeklampsi, e cila mund të përparojë në eklampsi. Eklampsia është një gjendje kërcënuese për jetën si për nënën ashtu edhe për fetusin. Trajtimi i presionit të lartë të gjakut tek gratë shtatzëna duhet të bëhet vetëm nga specialistët përkatës dhe çdo rritje e presionit të gjakut nuk duhet të anashkalohet dhe të vetë-mjekohet. Për këtë arsye rekomandohet që çdo grua shtatzënë të monitorojë rregullisht presionin e gjakut në shtëpi.

Burimet: · Shoqata Evropiane e Kardiologjisë (ESC) - https://www.escardio.org/ · Kolegji Amerikan i Kardiologjisë (ACC) - https://www.acc.org/

Referencat:

[1] Farsalinos, Konstantinos etj. "Efekti i reduktimit të vazhdueshëm të pirjes së duhanit dhe abstinencës në presionin e gjakut dhe rrahjet e zemrës tek duhanpirësit që kalojnë në cigare elektronike." Mjekësia e brendshme dhe emergjente vëll. 11.1 (2016): 85-94.

[2] Mohammadi, Leila etj. "Përdorimi kronik i cigareve elektronike dëmton funksionin endotelial në nivele fiziologjike dhe qelizore." Arterioskleroza, tromboza dhe biologjia vaskulare vëll. 42,11 (2022): 1333-1350.

[3] Grillo, Andrea etj. "Marrja e natriumit dhe hipertensioni." Nutrientët vëll. 11.9 1970. 21 gusht. 2019

[4] Roerecke, Michael et al. "Efekti i një reduktimi të konsumit të alkoolit në presionin e gjakut: një rishikim sistematik dhe meta-analizë." Lanceti. Shëndeti publik vëll. 2,2 (2017): e108-e120.

[5] OBSH 2023 - Asnjë nivel i konsumit të alkoolit nuk është i sigurt për shëndetin tonë. Qasur në janar 2024

https://www.who.int/europe/news/item/04-01-2023-no-level-of-alcohol-consumption-is-safe-for-our-health

[6] Powell-Wiley, Tiffany M et al. "Obeziteti dhe sëmundjet kardiovaskulare: Një deklaratë shkencore nga Shoqata Amerikane e Zemrës". Qarkullimi vëll. 143.21 (2021): e984-e1010.

[7] Saco-Ledo, Gonzalo etj. "Ushtrimi zvogëlon presionin ambulator të gjakut tek pacientët me hipertension: Një rishikim sistematik dhe meta-analizë e sprovave të kontrolluara të rastësishme." Gazeta e Shoqatës Amerikane të Zemrës vëll. 9.24 (2020): e018487.

[8] Ruscica, Massimiliano etj. "Omega-3 dhe parandalimi kardiovaskular - A është kjo ende një zgjedhje?" Hulumtimi farmakologjik vëll. 182 (2022): 106342

Bordo No.64
Nëntor 2023

SHKARKO VERSIONIN PDF