KreuStil Jetese

Pse moda po shikon prapa?

Pse moda po shikon prapa?

Pasuria e fshehtë nuk është shembulli i vetëm i një lloj qasjeje të “përmbysjes së fatit” ndaj modës; për vjeshtën 2023, shumë stilistë po i kthenin rrobat nga përpara. Pse? Ka disa teori që kanë të bëjnë me historinë e modës, surrealizmin, tërheqjen e vëmendjes, lojën, simbolizmin dhe mjeshtërinë. 

Cirku i Modës

Shembulli i parë i këtij stili që mund të mendoj daton që nga viti 1938 kur Elsa Schiaparelli, surrealistja e preferuar e modës, tregoi një kostum të prapambetur në koleksionin e saj Circus. Nga pamja e jashtme lozonjare, ajo u prezantua rreth një vit e gjysmë përpara fillimit të Luftës së Dytë Botërore dhe në retrospektivë ofroi një lloj pasqyre të pasqyrës argëtuese mbi kohërat e turbullta, të cilat kishin bërë që shumë stilistë të shikonin pas në një të kaluar të romantizuar përballë një të ardhme të panjohur. Përpara 60 vite më shumë në fin de siècle, dhe ne gjejmë John Galliano duke i bërë homazh këtij dizajni specifik në koleksionin e tij të modës së pranverës 1999 me temë surrealiste për Christian Dior. Në agimin e epokës dixhitale, kishte pasiguri të madhe se çfarë ishte afër qoshes dhe nëse teknologjia do të na dështonte apo do të na ndihmonte. Me përparimet në AI, ne po vijmë përsëri në një vend të ngjashëm.

Të bëri të dukesh!

Xhinset e prapambetura në shfaqjen e vjeshtës 2023 të Victoria Beckham mund të kenë krijuar një moment déjà vu për Gen-Xers. Në vitin 1991, adoleshentët Chris “Mac Daddy” Kelly dhe Chris “Daddy Mac” Smith formuan Kris Kross. Vitin tjetër ata shkaktuan një sensacion me këngën e tyre hit “Jump” dhe stilin e tyre të veçantë dhe tërheqës: Chrises veshin rrobat e tyre përpara. Në një intervistë të vitit 2013, Kelly kujtoi se kur kishim një pamje në qendër tregtare, ne “morëm kaq shumë vëmendje”, kujtoi ai. “Ne ishim sikur, ‘Mirë, kjo është ajo’. 

Sot, me lidhje 24/7, është bërë gjithnjë e më e vështirë të dallosh nga turma. Efektet Trompe l’oeil dhe riorientimet si Kris Kross e bëjnë të panjohurën e njohur; ato janë një lloj tjetër i modës së ngadaltë, pasi kërkojnë një vështrim të dytë, apo edhe të tretë për t’u kuptuar me të vërtetë.

Tela të kryqëzuara

Në Tory Burch, një fustan i lëmuar i prapambetur ishte shprehja fizike e ndryshimit të perceptimit që ajo kërkonte. “Doja të sfidoja konceptin e feminitetit dhe bukurisë tradicionale dhe ta shtrembëroja atë,” tha ajo, duke shtuar, “Unë nuk mendoj se gratë duan më rregulla”. “Prapambrapa” e Duran Lantink ishte gjithashtu një shenjë e rezistencës, e përzier me eksperimente. Unë jam “gjithmonë duke luajtur me veshje,” tha ai. “Por për pamjen 33 (një këmishë e pasme me rrëshqitje), me të vërtetë kishte të bënte me hedhjen e diçkaje mbrapa, për ta lënë atë të bjerë dhe për ta bërë të ndihet e mrekullueshme – një lloj F-you për idenë se çfarë do të thotë një këmishë e përsosur.”

Kjo estetikë vazhdoi deri në vjeshtë, por me një theks të shtuar mbi zanatin në mënyrën dekonstruktiviste. Në Kolor, Junichi Abe përdori “fuqinë e tij të pazakontë për ta bërë normalen të duket anormale, duke theksuar mërzinë e së zakonshmes”, përmes rrobave që ishin të prapambetura dhe, shpesh, brenda-jashtë. Lutz Huelle shpjegoi se ai shkoi “në drejtim të kundërt” pa dashje. “Unë nuk po mendoja në mënyrë specifike për pamjen e pasme,” shkroi ai në një shkëmbim të fundit. “Më pëlqen vetëm kur veshjet kanë një element surprizë, ose bëjnë diçka të papritur. Me këmisha dhe jelek xhins që hapen në pjesën e pasme, ideja në fillim ishte të bëja diçka pa kurriz – më pëlqen ideja e një prapavije të thellë dhe një ballore të mbyllur.”

Rezultati përfundimtar i gjithë këtij riorientimi? Ne marrim një pamje më të plotë të modës që e konsideron mbajtësin nga një këndvështrim 360 gradë.

Tags:

Home bordo

Bordo No.65
Dhjetor 2023

SHKARKO VERSIONIN PDF